Home » Het kan wel anders

Het kan wel anders

:bigsm Soms bevestigen de uitzonderingen de regel en het is wel zo aardig om die ook te benoemen. Zo had ik laatst een miskoop gedaan bij een groot woonwarenhuis dat bekend staat om de bouwpakketten. Vol goede moed en een snode strategie ging ik naar de klantenservice om de koop ongedaan te laten maken.

Gewapend met de in mijn ogen foute artikelen en de aankoopbon verschijn ik bij de klantenservice. Er zijn een aantal wachtenden voor me en de nummerautomaat biedt uitkomst. In mijn ooghoek zie ik een coffeecorner en ik besluit met het nummer op zak een kop koffie te gaan scoren. “Dat is dan 50 cent mijnheer” zegt een aardige jongedame. Ik verbaas me, 50 cent voor een kop koffie, waar maak je dat nog mee? Ik reken af, ontvang een beker en begeef me naar de automaat. Druk op de knop en de beker stroomt vol. Als echte koffieleut stel ik aardig hoge eisen aan koffie en verbaas me wederom. Het is goed te drinken.

Terug bij de klantenservice schiet het aardig op met de nummers. Ik heb eigenlijk geen tijd om de koffie uit te drinken. Ik doe mijn betoog, dat ik de verkeerde artikelen heb gepakt en presenteer mijn aankoopbon. “Dat is geen probleem”, klinkt het vanaf de andere zijde van de balie, “Hier is uw geld terug”. De man trekt zijn kassa open en overhandigt mij contant de volledige aankoopwaarde van de gekochte artikelen.

Bijna perplex aanschouw ik deze klantenservice. Dat zegt natuurlijk meer over mijn verwachtingspatroon dan de geboden service, maar het geeft te denken. Ik was er volledig vanuit gegaan dat ik de nodige onderhandelingen zou moeten plegen om mijn zin te krijgen, maar werd door de service “buitenspel” gezet.

Toen ik weer naar buiten liep bekroop mij de gedachte dat het echt wel anders kan, ik had het namelijk net ervaren.

2 comments

  1. Hendrie Verwegen says:

    Kijk Henk, en dat is nou precies één van de dingen die ik hier ook doe, niet teveel zeuren of discussieren, gewoon het aankoopbedrag terugbetalen.
    Dit moet je niet zien als verlies maar winst want de klant komt (a) zeer waarschijnlijk nog wel eens terug maar (b) praat in omgeving alleen maar positief over die meubelzaak met zijn bouwpakketten.
    En dat is dus 1 manier om je omzet te verhogen…en die manier werkt ook bij Emm….
    prima!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *