Home » Over de auteur » Nieuwsbrief Juni 2009

Nieuwsbrief <Spam> Opt In

Het internet professionaliseert. Dat betekent dat per 1 juli ongevraagde email als Spam wordt aangemerkt. Ook de “zakelijke” adressen mogen niet meer ongevraagd met email worden bestookt. Er is voor ons nog maar één manier om niet voor spammer door te gaan en dat is via het zogenaamde opt-in systeem. Dat wil zeggen dat iedereen zelf moet aangeven dat hij of zij de mail wil ontvangen.

Na deze nieuwsbrief worden alle adressen uit ons systeem definitief verwijderd. U ontvangt daarop een uitnodiging om lid te worden van de nieuwsbrief. Door de uitnodiging te beantwoorden met de “reply knop”, wordt u opnieuw lid. Met niets doen, bent u van mijn spam verlost.

Zelf heb ik een grote hekel aan spam  en ik hoop dat deze nieuwe wetgeving de hoeveelheid ongevraagde email flink zal verminderen. Het verzorgt nu in ieder geval een goede opschoning van mijn adressenbestand, waardoor alleen geïnteresseerde lezers over blijven.

Innovatief ondernemerschap

In het land van de nieuwe innovatieve ondernemers gebeurt veel. Vele geruchten doen er de ronde over nieuwe initiatieven, die allemaal het doel voor ogen hebben de startende ondernemer vooruit te helpen. Jammer vind ik het dat veel van deze mensen zelf nog vanuit een conventioneel bedrijfsidee deze markt benaderen….  Één ding is zeker en dat is dat er een versnippering gaat plaatsvinden van een markt, die vooralsnog niet eens transparant was. Het wordt voor de starter nog onduidelijker waar hij terecht kan voor welgemeende en betrokken mensen die hem van repliek dienen op de ondernemers vragen.

Ondernemerschap in verandering

Steeds meer berichten bereiken ons dat ondernemers het nu niet gemakkelijk hebben. Dat kan ook niet anders, want waar voorheen de bomen tot in de hemel groeiden, branden de struikjes nu bij de wortel af. Hierdoor is dit een mooi moment om de eigen concepten tegen het licht te houden. Passen onze dienstverlening en producten wel bij deze tijd? Of moet het anders en zo ja, hoe?

Vele ondernemers grijpen terug op de kostenbeheersing en snijden flink in het uitgavenpatroon. Een zeer logische reactie, die volgt uit het aloude “de tering naar de nering zetten”. Ook dat vormt een versterking van de neerwaartse spiraal, waar we met z’n allen in gevangen zijn. De tijd is aangebroken om twijfelachtige kwaliteit om te zetten naar een topproduct, want dat is de enige weg, die kan voorkomen dat u op het lijstje van te schrappen kosten komt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *