Home » Kan het ook anders?

Kan het ook anders?

kan het ook anders?

Nummer 1 in Google, dat willen we toch allemaal?!

Toen ik vanavond nog even met de technische achtergrond van deze website bezig was en de zoekresultaten van gebruikers naging, merkte ik dat er iemand heel hard op zoek is geweest naar een andere oplossing.

Wie het echt even niet meer ziet zitten en de vraag “kan het ook anders” aan Google stelt, krijgt netjes een lijstje gepresenteerd met deze site bovenaan. Laat ik dan deze luchtige mogelijkheid nog een keer aangrijpen om de strekking van “Hoe kan het ook anders” nog een keer weer te geven.

De vraag ´Hoe kan het ook anders´ valt uiteen in grofweg twee interpretaties. De eerste is de zucht, waarbij je roept “hoe kan het ook anders”!, als wederom blijkt dat het altijd hetzelfde is. Het kan simpelweg niet anders zijn omdat de verschillende wetten van Murphy, de remmende voorsprong en behoud van ellende daarvoor zorgen. Dit zijn echter geen wetmatigheden, maar wel logische gevolgen van de menselijke keuzes die wij dagelijks maken.

De tweede interpretatie is de echte vraag om een andere oplossing. De vraag naar vernieuwing, noem het innovatie, of juist iets heel simpels om jezelf te verlossen van een blijvend probleem. Deze komt helaas minder vaak voor, omdat ingesleten ervaringen, hoe onprettig ook, vaak wel comfortabeler aanvoelen dan de nog onbekende weg. Hierdoor gaan we op de bekende manier iets nieuws proberen te maken en komen we vanzelf weer uit bij de zucht van interpretatie 1. Meer van hetzelfde.

Hoe kan het ook anders belicht de processen aan de hand van de dagelijkse ervaringen, nieuwsberichten en andere actualiteiten, om juist die aspecten waar het vaak op vast zit en die leiden tot dezelfde uitkomst als altijd, te belichten. In enkele gevallen wordt dat zelfs lachwekkend, maar in de regel kan iedereen zien en begrijpen waar het mis (of juist niet mis) gaat. Ik hoop hiermee een stukje toegankelijk leesvoer te maken, waar iedereen zijn eigen voordeel mee kan doen.

Tot slot zal ik nog verklaren hoe ik dan met deze site op nr.1 in Google kom. Eigenlijk is dat heel eenvoudig, want de zoekterm “kan het ook anders” is vrijwel de hele titel van de site. Het kan dan al bijna niet anders meer zijn (door de algoritmen van Google) dat de site op een hoge positie prijkt. Bij gebrek aan concurrenten op deze zoekterm wordt dat dan nr.1. Hoe kan het ook anders?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *