Home » Maakbaarheid » Pagina 2

Categorie: Maakbaarheid

Verander Supermarkt

:dhh Wat zou het toch mooi zijn, een supermarkt met veranderingen. Structuur, organisatie, cultuur, functie, management, verkoop, methode, proces of  efficiency, u vraagt en wij hebben het. Het enige wat u ervoor hoeft te doen is naar het juiste schap lopen, het produkt meenemen naar de kassa en het resultaat genieten. Helaas weten we wel beter dan dit, toch? Meer lezen

Innovatie, wat is dat?

:money De structurele denkfout die we met z’n allen maken is dat we innovatie moeten bevorderen. Vele discussies passeren dan de revue, met als hoofdonderwerp wie de poen ontvangt. Het gaat dan bij aanvang al niet meer over innovatie, maar over verdeling van geld en ja, degenen die daar goed in zijn, spelen dat spelletje al jaren, maar zijn nu net niet degenen die werkelijk iets willen veranderen. Welnee, zolang het spelletje bij hetzelfde blijft, zijn we verzekerd van een inkomen, dus mooi niet. Meer lezen

Armoedig (markt)denken

:money De inkt op het overnamecontract van ABN-AMRO is nauwelijks droog, of er komt uit de hoek van VNO-NCW alweer een noodkreet over het vestigingsklimaat voor ondernemingen in Nederland. Dit gaat met name over de beloningen van topbestuurders, waar volgens de werkgeversorganisatie een overheid en daarmee de mensen die zij vertegenwoordigt, zich vooral niet mee moet bemoeien. Meer lezen